Od 4 do 25 czerwca trwa nabór do drugiej edycji Szkoły Pionierów PFR – międzynarodowego programu edukacyjnego dla młodych przedsiębiorców technologicznych z całej Polski. Uczestnicy przez 4 tygodnie będą uczyć się kluczowych kompetencji przyszłości i pod okiem ekspertów w Warszawie i Berlinie rozwijać własne innowacyjne projekty. Program tworzy Polski Fundusz Rozwoju we współpracy z Allegro.
Szkoła Pionierów PFR jest częścią strategii rozwoju polskiego ekosystemu innowacji i odpowiada na realne potrzeby rynku. Jest to największy projekt inwestycyjny Venture Capital w CEE – tylko fundusze VC zarządzane przez PFR Ventures mają do zainwestowania w innowacyjne projekty ponad 3 mld złotych. Jednak samo finansowanie to nie wszystko, potrzebne jest tzw. Smart Money, czyli połączenie pieniędzy z know-how i kompetencjami biznesowymi. Tę lukę kompetencyjną wypełnia Szkoła Pionierów PFR.
Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju
Stolica Niemiec mocno wybija się na tle europejskiego środowiska start-upowego: działa tam najwięcej międzynarodowych zespołów (50 proc.) i znajduje się najwięcej zewnętrznego kapitału (54 proc.) dla wschodzących firm. Prawie połowa berlińskich start-upów pracuje nad cyfrowymi modelami biznesowymi. Warsztaty zagraniczne w tym miejscu umożliwią polskim wizjonerom technologicznym zrozumienie możliwości skalowania swoich projektów poprzez współpracę z przedsiębiorcami i przedsiębiorczyniami z sukcesami na koncie.
Eliza Kruczkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji Polskiego Funduszu Rozwoju
Jesteśmy w kolejnej edycji Szkoły Pionierów PFR, ponieważ wspieramy przedsiębiorczość Polaków w różny sposób. Oczywiście głównie w ekosystemie Allegro, łączącym 17 milionów klientów ze 125 tysiącami profesjonalnych sklepów, ale także w tym innowacyjnym projekcie, który młodym Polkom i Polakom daje kontakt z praktykami nowoczesnego biznesu i pokazuje, że można planować rozwój kompetencji przedsiębiorcy z rozmachem i w bardzo szerokiej perspektywie. Pokazała to już pierwsza edycja, w której powstało kilka naprawdę świetnych projektów, z szansą na rozwój międzynarodowy. Liczę, że i w obecnej edycji pozyskamy wizjonerów, o których świat jeszcze nie raz usłyszy.
Damian Zapłata, Chief Commercial Officer, członek zarządu w Allegro