Przez dwa lata Polski Fundusz Rozwoju organizował warsztaty, spotkania, tworzył analizy, pracował z ekspertami i instytucjami w całym kraju. Wszystko po to, aby zaaktywizować samorządy terytorialne i upowszechnić wśród nich wiedzę o korzyściach rozwoju elektromobilności. Efekt? W lutym 2016 roku w polskich miastach jeździło 30 elektrycznych autobusów, teraz jest ich ponad 100, a za rok będzie już między 400 a 500. Aby pomóc w dalszym rozwoju transportu zeroemisyjnego w Polsce, PFR wydał kompendium wiedzy: „Elektromobilność w transporcie publicznym – praktyczne aspekty wdrażania”.
Dwa lata temu w lutym 2016 roku, pięć miast miało w Polsce autobusy elektryczne - około 30 sztuk. Minęło niecałe 2 lata, tych miast jest około 20, mamy ponad 100 autobusów, do końca przyszłego roku ma ich być między 400 a 500. To oddaje skalę i tempo zmian w transporcie publicznym. To również oznacza, że została przełamana bariera świadomości, która u wszystkich, którzy zajmują się zarządzaniem zmianami jest na pierwszym miejscu. Dzisiaj w ramach business development w PFR idziemy w kierunku smart city, gdzie e-mobilność jest jednym z kluczowych jego wątków.
Włodzimierz Hrymniak, koordynator programu E-bus, Polski Fundusz Rozwoju