Według najnowszego raportu McKinsey & Company handel cyfrowy stanowił główny motor napędowy rozwoju gospodarki cyfrowej w ostatnich latach i może przynieść Polsce dodatkowe 83 mld złotych do 2030 roku. By zrealizować ten scenariusz oraz przygotować małych i średnich przedsiębiorców na nadchodzące trudniejsze czasy Google, Polski Fundusz Rozwoju i Operator Chmury Krajowej uruchamiają bezpłatny program FIRMY JUTRA: E-COMMERCE. To zaawansowany program szkoleniowo-rozwojowy dla 500 firm, które aspirują do roli liderów polskiego rynku e-commerce.
Wielkość polskiej gospodarki cyfrowej, największej w Europie środkowo-wschodniej, szacuje się na 44 mld. euro, z czego najbardziej znaczący udział ma właśnie handel cyfrowy[1]. Jego wartość oraz udział w handlu ogółem podwoiła się od 2017 roku i w ubiegłym roku wynosiła 27 mld euro. By jednak podtrzymać tak dynamiczne tempo wzrostu polskie firmy muszą dostosować się do nadchodzących trudniejszych czasów i rosnących oczekiwań klientów.
[1] dane za 2021 rok na podstawie raportu McKinsey 2022
[1] dane za 2021 rok na podstawie raportu McKinsey 2022
Dwa lata temu Google wraz z PFR uruchomił program szkoleniowy FIRMY JUTRA, aby pomóc polskim przedsiębiorcom w trakcie pandemii. Małe i średnie firmy rozwinęły swoje narzędzia cyfrowe, dzięki czemu łatwiej przeszły przez ten ciężki okres. Według przeprowadzonych przez instytut badawczy IPSOS badań ponad 15 tysięcy przedsiębiorstw, które brały udział w pierwszej edycji programu rozwinęło się lub utrzymało biznes na podobnym poziomie w trakcie pandemii, a 5 tysięcy firm uruchomiło swoje działania e-commerce.
Teraz, w obliczu nowych wyzwań stojących przed polskimi przedsiębiorcami uruchamiamy drugą edycję programu Firmy Jutra: e-commerce, ukierunkowaną na pogłębienie wiedzy o handlu cyfrowym. Będzie miała ona formę 4-tygodniowego intensywnego szkolenia, składającego się z wykładów i warsztatów, indywidualnych spotkań z doradcami programu, którzy pomogą ustalić plan rozwoju firmy w internecie, a także dodatkowych zadań do wykonania na podstawie udostępnionych materiałów.
Program kierowany jest do małych i średnich przedsiębiorców, a w szczególności do założycieli, właścicieli firm oraz osób odpowiedzialnych za marketing, czy rozwój. Szkolenia dotyczą zwiększania obecności firmy w internecie, rozwijania kanałów sprzedaży online i marketingu internetowego oraz analityki. W programie będzie mogło wziąć udział 500 przedsiębiorców i firm wybranych na podstawie zgłoszeń.
W trakcie programu akceleracyjnego uczestnicy otrzymają:
- 12 spotkań i warsztatów z czołowymi ekspertami z branży,
- konsultacje oraz codzienne wsparcie 8 doradców Google,
- dostęp do społeczności Firm Jutra.
Rekrutacja do programu potrwa do 28 września, a formularz rekrutacyjny dostępny jest na stronie www.firmyjutra.pl.