Słownik pojęć marketingowych, porady ekspertów i zebrane teksty o podstawach promocji z portalu startup.pfr.pl znajdą czytelnicy nowego, darmowego e-booka stworzonego przez zespół PFR.
Każda nowa firma staje przed problemem jak znaleźć pierwszych klientów i jak zacząć sprzedawać swoje produkty czy usługi. E-book stworzony przez zespół PFR pomoże młodym spółkom, zwłaszcza tym technologicznym, rozpocząć swoje działania, gromadząc w jednym miejscu teksty, które można znaleźć na portalu startup.pfr.pl, oraz zupełnie nowe treści.
Słownik i porady ekspertów
Czytelnicy, którzy czują się zagubieni w gąszczu związanych z marketingiem terminów, takich jak CPC, lejek sprzedażowy czy advertorial znajdą w naszej publikacji obszerny słownik branżowych terminów, który pomoże odnaleźć się w mailach od agencji marketingowej czy dogadać się z zajmującym się tą dziedziną co-founderem.
Poza słownikiem technologiczne start-upy znajdą także informacje, jak wykorzystać w działaniach marketingowych agregatory informacji takie jak Crunchbase czy Dealroom, oraz szereg porad od ekspertów, wśród których znajdują się m.in. Błażej Abel, CEO scale-upu Landingi, Joanna Ceplin, blogerka, strateg marki i trenerka komunikacji online, Monika Czaplicka, właścicielka agencji Wobuzz i autorka podręczników marketingu. Eksperci z jednej strony podzielą się radami, które uważają za najważniejsze dla młodego, wchodzącego na rynek start-upu, a z drugiej wskażą młode firmy, które według nich wyróżniają się na rynku i warto brać z nich przykład.
- Każde działanie wymaga planu. Nie chodzi o to, by raz na zawsze wykuć w kamieniu jakąś strategię i później jej nie ruszać. Co jakiś czas będzie wymagała pewnej rewizji. Ale trzon (wizja i misja) powinny być niezmienne. To z nich taka strategia powinna wypływać. Kiedy już ją masz, pamiętaj o tym, by być konsekwentnym. Pomoże to nie tylko Twoim klientom (chcesz przecież, by identyfikowali się z twoją marką), ale i Twoim pracownikom, którzy potrzebują jasnego i klarownego celu. Jeśli działasz na mocno konkurencyjnym i wrażliwym na trendy rynku, pokusa zmiany kursu, choćby na chwilę, przyjdzie pewnie nieraz. Taka strategia pomoże Ci go utrzymać, choćby poprzez właściwe priorytetyzowanie projektów – to jedna z rad, której udzieliła Edyta Kowal, brand&marketing director w Displate, opiekunka merytoryczna kierunku Marketing Internetowy na studiach podyplomowych AGH.
E-book jest już dostępny do pobrania.